Bilforsikring gjort enkelt. Teknologisk kundeinnovasjon er på toppen av den strategiske prioriteringslisten til forsikringsbransjen. Men strategi er enkelt å formulere og vanskelig å eksekvere.
Enklere og raskere saksbehandling øker kundetilfredsheten. I appen forenkles skademeldingsprosessen radikalt. Appen tilpasser seg type skade, slik at brukeren slipper å forholde seg til unødvendige opplysninger. Det blir rett og slett lettere å bruke forsikringen. I tillegg gjør vi det enkelt å fornye og kjøpe forsikring.
Enklere saksbehandling fører også til at forsikringsselskapene får lavere betjeningskostnader.
Om uhellet er ute får du enkelt tak i veihjelp og appen melder selv fra hvor bilen din har stoppet. Du får også full oversikt over hvor mye det vil koste. Siden appen vet hvor du er, vet den også hvor nærmeste verksted ligger. Du slipper derfor å bruke tid på google når du må skifte dekk eller bytte viftereim.
Vi gikk grundig gjennom hele forsikringsprosessen, fra kundeservice til oppgjør. Analysen avdekket at kunde- og oppgjørsprosessene var analoge, tidkrevende, kostbare og ga begrenset verdi for kunden.
Spørsmålet vi stilte oss var: Hvordan kan vi radikalt forenkle prosessene og samtidig bedre brukeropplevelsen uten å miste viktig informasjon?
I appen forenkles skademeldingsprosessen radikalt. Appen tilpasser seg type skade slik at brukeren slipper å forholde seg til unødvendige opplysninger. Det blir lettere å bruke forsikringen og kundetilfredsheten øker. Enklere saksbehandling fører også til at forsikringsselskapene får lavere betjeningskostnader. I tillegg gjør vi det enkelt å fornye og kjøpe forsikring.
Med full oversikt over alle verksteder i appen blir det lekende lett å finne nærmeste verksted, enten du skal skifte dekk eller fikse en knust rute.