Utvikling & teknologi

Helse­forsikrings­appen Bli Frisk

Forsikring har aldri vært enklere: Ved hjelp av appen Bli Frisk er Storebrand Helse­forsikring på god vei mot å automatisere 80% av alle sine kunde­prosesser.

Det ene utelukker ikke det andre, og det å fortsatt ha fokus på den gode brukeropplevelsen har hele tiden vært en viktig faktor under utviklingen av appen.

Reduserer administrasjonskostnader

Bli Frisk er intuitiv og enkel å bruke, noe som i stor grad er med på å redusere administrasjonskostnader. Nå finner kundene det de lurer på i appen og slipper å bruke tid på e-post og telefonsamtaler.

Økt selvbetjening og automatiserte oppgjørsprosesser bidrar til at kunden har kontroll på sin egen forsikring.

En suksesshistorie

Bli Frisk har bidratt til at Storebrand har vunnet flere store anbud, og appen fikk en så god mottakelse at den kort tid etter også ble rullet ut i Sverige.

Det globale forsikringsselskapet Munich Health som eier Storebrand valgte Zeppelin som partner for den inter­nasjonale utrullingen av deres egen forsikringsapp.

Appen er tilgjengelig for Storebrands kunder på iOS og Android.